Vergeten uit te checken

Je bent vergeten uit te checken met je OV-chipkaart en er is hierdoor een flink bedrag van het saldo van je OV-chipkaart afgeschreven. Wat nu?

Vergeten uit te checken OV-chipkaart

Wanneer je vergeet uit te checken met je OV-chipkaart verlies je het zogenaamde instaptarief. Hoe hoog dit instaptarief is kan je hier lezen, maar doorgaans zal het gaan om een bedrag tussen de €4 en de €20 euro, afhankelijk van het type vervoer en het type abonnement waarmee je reist. Meestal zal je te veel hebben betaald als je niet hebt uitgecheckt.

Alsnog uitchecken OV-chipkaart

Als je met een vervoerder reist met OV-chipkaart in/uitcheckpalen op het station, kan je als je bent vergeten uit te checken vaak alsnog uitchecken. Bij de NS duurt het bijvoorbeeld relatief lang voordat je het instaptarief kwijt bent en niet meer kunt uitchecken. Als het dus niet te veel moeite is om terug te gaan naar het station als je bent vergeten uit te checken, kan je dit vaak alsnog doen. De vervoerder moet namelijk rekening houden met mogelijke vertragingen die soms uren kunnen duren, waardoor je bijvoorbeeld een uur na het eind van je reis alsnog kunt uitchecken bij de NS.

Geld terug OV-chipkaart

Als je bent vergeten uit te checken wil je natuurlijk het geld terugvragen dat te veel van je OV-chipkaart is afgeschreven. Hoe doe je dat? Je kunt een claimformulier of een restitutieformulier van het de vervoerder die teveel saldo van je OV-chipkaart heeft afgeschreven gebruiken om het teveel afgeschreven bedrag terug te claimen.

Claimformulieren OV-vervoerders

Hieronder vind je de verschillende claim- en restitutieformulieren van de verschillende OV-bedrijven. Vul de formulieren in en volg de instructies op de formulieren om je geld terug te krijgen.

Vergeten uit te checken NS

Als je vergeten bent om uit te checken bij de NS, dan is het wat lastiger om je geld terug te krijgen. Bij de NS kan je helaas niet zo eenvoudig als bij andere vervoerders het te veel afgeschreven bedrag van je OV-chipkaart saldo terugclaimen. Voor teruggave van het te veel afgeschreven saldo bij de NS moet je bellen naar de NS klantenservice. Dit kan via 0900 - 2021163 op werkdagen van 8.00 - 22.00 en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 (de kosten bedragen €0,10 per minuut). De klantenservice zal aangeven of je in aanmerking komt voor restitutie. Heb je een NS account, dan kan je via 'Mijn Reishistorie' je geld terugvragen.

Reacties

"Als je vergeten bent om uit te checken bij de NS, dan is het wat lastiger om je geld terug te krijgen" Waarom dan? Klinkt als afzetterij...

Bij de NS kun je maar een paar keer aanspraak maken op terugbetaling van de boete, dus ze verdienen er een hoop aan. Elke keer dat ik 'vergeet' uit te checken betaald ik 3,5 keer de normale prijs, dus ik kan beter helemaal niet in- of uitchecken.

Omdat ze koste wat het kost hun monopolie op bepaalde trajecten wil behouden om de reizigers verder uit te knijpen en te controleren. Transparantie wil men niet, zodat er gerotzooid kan worden met aanbestedingen, topmanagement haar bonussen kan binnengraaien en hun "gevoel van macht" behouden blijft. Anno 2015 komt men er helaas nog mee weg...

Dat is het ook

Ja raad eens wie de slachtoffers zijn. Raad is wie niet op het net kan of snel opgeeft omdat ze zich machteloos voelen. FUCK YOU JALLEMAAL

NS maakt misbruik ban haar machtspositie. Feitelijk is er sprake van onverschuldigde betaling en dus is NS verplicht het verschil terug te betalen. Desondanks heeft men daar boter op het hoofd en ziet dit als een melkkoe. Dat men tevens durft te spreken van 'coulance' door onder door henzelf bepaalde voorwaarden bereid te zijn een enkele maal terug te betalen getuigt van arrogantie eerste klas. Kortom: de klantenservice is de term 'service' niet waard.

Let op mensen ! De ov-chipkaart is een tool om alles over je te weten te komen ! De overheid werkt hier graag aan mee ! Van begin to eind in een database !

Niet huilen zeg. Wat heb je te verbergen dan?

geprobeerd om via mijn-ns een claim in te dienen voor het terug vragen van geld bij het vergeten in te checken,maar dat gaat niet,er wordt vermeld dat je dit schriftelijk moet indienen! Bij andere vervoerders kan je dit digitaal doen! Geen goede klantenservice van de ns!

De regels om het geld voor 'verkeerd ingecheked' terug te krijgen zijn puur oplichterij, de drempel is erg hoog: de geldige termijn (na 3 of 6 maanden is ons geld opeens niks waard?), hoe nauwkeurig het 'niet uitgechecked' aangegeven moet worden (digitaal toch niet zo lastig te vinden?), het ondoorzichtige systeem, en de vaak niet goed werkende digitale formulieren zorgen hiervoor. De NS en de andere vervoerders houden millioenen hier aan over. (bijvoorbeeld 25 euro per jaar per reiziger ... hoeveel is dat?) Getekend: Een erg boze familie moeder

De NS en Trans Link Systems is één groot fucking drama. Wat een stelletje tuig en oplichters.

Ik heb via de NS klanten service probleemloos mijn geld terug gekregen van een vergeten uit-check. Weliswaar de eerste keer, maar niet ontevreden.

Ik heb niet kunnen uitchecken in de bus omdat ik te weinig saldo had (ingecheckt met 0 euro) en ik ook niet kon opladen (transactie werd afgebroken voordat ik mijn pincode kon invoeren). Dus ik heb nu 1,50 goedkoper gereisd dan zou moeten. Apart zaakje.

Penis

Lieeeeve NS khouvanje

Ik bel en maak een keuze vanuit het menu: ik krijg steeds te horen: wij hebben geen keuze van u ontvangen. Ik heb het nu met 2 telefoons geprobeerd en het wrkt niet. BALEN!!!

Jammer dat de meeste hollanders peentjes schijten. Maar het is tijd voor een revolutie in het o.v. de prijzen zijn gewoon achterlijk hoog. Tel de reizigers in een bus vermenigvuldig dit met je uw ritprijs. U weet nu hoe hard u genaaid word door overheadkosten van tientallen directeuren die jaarlijks meer verdienen dan de minster president. Dat gehele gezeik alleen om alle reisbewegingen bij te houden en te koppelen uw persoon. Als ik met een capuchon op pissig naar de allochtonen controleurs kijk lopen ze al door. Waarom werkt hier iedereen aan mee? Wat is er mis met jullie mensen?

Waarom kijk jij met een capuchon op, pissig naar allochtone conducteurs?? Zet die capuchon eens af, joh. Tuig!

Trein naar Utrecht valt uit, volgens reisplanner kan ik nog via duivendrecht, Amstel naar Utrecht. In duivendrecht weer vertraging, dus maar naar bijleren met metro. Dus uitchecken NS en inchecken GVB, bij de perron zie ik een trein naar bijlmer; weer uit en inchecken. Natuurlijk kan ik niet uit checken bij GVB maar weer wel NS. Trein moet ik halen, en al die gedoe voor paar euro om die terug te vragen. OV kaart in Nederland werkt gewoon niet voor reizigers. Enorm ongemak en in plaats van goedkoper om te reizen Is OV kaart een melkkoe geworden. Reizen is echt duurder.

Bij NS kan je gewoon inloggen bij je Mijn NS account en daar je vergeten check uit terug vragen. Daarnaast kan je het ook nog via e-mail, chat en schriftelijk terugvragen met een GEWONE brief, niet eens een formulier. En daarnaast is de NS 24/7 telefonisch bereikbaar. Groetjes, iemand die het zat is dat NS elke keer als de boeman wordt afgeschilderd terwijl het aan jullie eigen luiheid ligt.

Over het algemeen is NS duurder dan auto. Ze komen telaat, stelen je grld en je pribatie moet je te koop nemen. Voor de mensen met grote mond. Als iets groen is betekend dat het groen is niet blauw gebruik je hersens. Ov-chipkaart wat ik annoniem koop kan nooit me adres op staan als ik me geld terug gaat vragen. Anders moet je het geen annonieme ov-chip noemen! Heb idd niets te verbergen maar in deze tijd wil ik wel door het leven gaan zonder een ster op me borst! Hoop dat jij het nu begrijpt.! Wat te gebeuren stond wordt nu doorgezet en de meeste hebben zonnekleppen op in dit land.

Inteelt?

Bedankt NS voor het terugstorten van mijn geld

Reactie toevoegen

CAPTCHA

Deze vraag wordt gebruikt om spam inzendingen te vermijden.