OV-chipkaart klachten en problemen

De OV-chipkaart kent helaas nog veel problemen. Heb je ook last van problemen met je OV-chipkaart, dan kan je ze hier samen bespreken.

Problemen met je OV-chipkaart

Wat voor problemen kunnen er spelen met de OV-chipkaart? Hieronder volgen een aantal voorbeelden.

Ingecheckt, maar de automaten zijn buiten dienst bij uitchecken

Een relatief vaak voorkomend OV-chipkaart probleem  is dat je gewoon kunt inchecken met je OV-chipkaart, maar dat de automaten buiten dienst zijn als je weer wil uitchecken. Hierdoor wordt het volledige instaptarief van je OV-chipkaart afgeschreven en moet je een geld terug formulier invullen om het te veel betaalde geld weer terug te krijgen.

Leesfouten

Omdat een OV-chipkaart moet worden gescand door het apparaat waar je incheckt en uitcheckt, kan het voorkomen dat je OV-chipkaart niet goed wordt gelezen. Hierdoor kan je niet inchecken of uitchecken. Als dit vaak voorkomt is het aan te raden om eerst de zwarte strip van je OV-chipkaart schoon te maken. Helpt dat niet, dan is het verstandig om een nieuwe OV-chipkaart aan te vragen.

Onduidelijkheden over waar je moet inchecken

In de randstad rijden veel verschillende trams. Een van de trams die in de randstad rijdt is de randstadrail. Deze tram wordt door twee verschillende maatschappijen geëxploiteerd: de HTM en de RET. Beide OV-bedrijven hanteren verschillende OV-chipkaart systemen. Bij de HTM moet je in- en uitchecken in het voertuig, terwijl je bij de RET buiten het voertuig moet inchecken, net zoals bij reizen met de trein. Dit kan voor verwarring zorgen, zeker als je voor het eerst met een van deze trams rijdt.

Bepaalde trajecten zijn duurder geworden

Zeker toen de OV-chipkaart net was ingevoerd werden bepaalde trajecten duurder dan voorheen. Er wordt namelijk per kilometer gerekend en niet per zone. Een bepaalde route tussen twee steden kon bijvoorbeeld met de strippenkaart voor het zelfde tarief worden gereden, ondanks dat de ene bus een stuk omreed en langs een paar dorpjes reed en de andere bus direct tussen de twee steden reed. Het ging erom hoeveel zones je reed. Nu wordt er gekeken naar het aantal gereden kilometers. Rijdt je dus via een minder optimale route, dan betaal je meer voor dezelfde reis dan wanneer je direct rijdt.

Wanneer een OV-chipkaart verloopt verlies je je saldo

Wanneer een OV-chipkaart verloopt verlies je je saldo. Je kunt ervoor kiezen om met een formulier van OV-chipkaart.nl je saldo te laten overstorten. Dit blijft echter omslachtig.

Zelf ook klachten en problemen?

Dit is nog maar een kleine greep uit de voorkomende klachten en problemen. Herken je deze klachten en problemen of heb je andere klachten en problemen? Deel ze dan, wie weet kunnen we elkaar verder helpen.

NB wij zijn niet ov-chipkaart.nl of ns.nl

Reacties

Heb via de automaat geprobeerd mijn ov jaarkaart te actveren. Hij herkent hem niet. Wat moet ik nu doen?

Ik heb een jaar abbonement voor de bus en ik gebruik hem nu al ruim een maand, bij het uitchecken zegt hij dat ik een saldo tekort van 4 euro heb..?

Als je de chipkaart breekt en je hebt hem net opgeladen ben je al je geld kwijt. Is er een manier dat mijn geld op een nieuwe chipkaart gezet word.????????

My card broke while I was in the bus and I couldn't check out. It was the second bus I used in order to go to my job, and usually for this destination I am charged around 10-15 cents. But, as the card was broken during I was in the bus, I wasn't able to check out and I was charged for 4 euros instead.

Op 2-9 zijn op haar zelfde tijdstip 2 bedragen eraf gehaald en hetzelfde is ook op de terug weg gebeurt...waar moet ik zijn: HTM of Ov-chip?

Hoe krijg ik dat rerug?216

Ik heb een nieuwe persoonlijke OV chipkaart gekocht met 40 korting voor ouderen. Na veel moeite wisten telefonisch de baliemedewerksters in Utrecht, die door de mensen die het NS product erop moesten zetten, na door deze afdeling op een zeer schofterige manier behandeld, het NS product er op te krijgen zodat ik met 40% korting kon reizen. Vandaag 28-09-2013, bleek het reisproduct van NS waar ik reeds 60 euro voor heb betaald, te zijn ingetrokken. Ik beticht de NS van diefstal van 60 euro en het onrechtmatig intrekken van mijn NS reisproduct

Wat jammer is je kunt bewijzen dat het met opladen 1x fout is gegaan en vervolgens moet je gaan bellen naar de instantie die de chip automaten beheren om daar je klacht neer te leggen!

Ik heb sinds een week een mobilitycard van mijn werkgever. Ik heb veel moeite om consequent te zijn met inchecken. Zo ook vandaag. Dit leverde mij een kostenpost op van E42,5,- en een gevoel vol onbehagen. Het probleem van per abuis niet inchecken is iets wat bij dit kaarttype door de NS bij de invoering van de kaart aal voorzien had moeten zijn. Toch merk ik niet dat de NS maatregelen neemt om mensen te beschermen tegen deze kleine fouten met grote gevolgen. Waarom wordt hier niets aangedaan? Is dat nog steeds zo? Zij er inmiddels misschien wel plannen om de klant hier beter tegen te beschermen? (Bijvoorbeeld poortjes)

Ik heb sinds een week een mobilitycard van mijn werkgever. Ik heb veel moeite om consequent te zijn met inchecken. Zo ook vandaag. Dit leverde mij een kostenpost op van E42,5,- en een gevoel vol onbehagen. Het probleem van per abuis niet inchecken is iets wat bij dit kaarttype door de NS bij de invoering van de kaart aal voorzien had moeten zijn. Toch merk ik niet dat de NS maatregelen neemt om mensen te beschermen tegen deze kleine fouten met grote gevolgen. Waarom wordt hier niets aangedaan? Is dat nog steeds zo? Zijn er inmiddels misschien wel plannen om de klant hier beter tegen te beschermen? (Bijvoorbeeld poortjes)

12 dec gebeld omdat ik geen transactieoverzicht in scherm kreeg en dat was wenselijk vanwege problemen dag ervoor. Kreeg code 7731-3590 mee om medewerkster mee te laten kijken. Dat bleek niet mogelijk en werd om allerlei gegevens gevraagd om mij te helpen. Het zoekwerk duurde irritant lang en door slecht accent kreeg ik moeizaam te weten in welk menu ik moest zijn. Ik moest mijn persoonlijke instellingen wijzigen maar die bleken juist te zijn en toen was de medewerkster de weg kwijt. Toen kwam pas de vraag wat het probleem was. En dat was probleem met uitchecken bij Station Duiven na reis Utrecht v.v. en de kaart niet gelezen kon worden. Ook die van mijn partner niet. Om te kijken in transactieoverzicht hoopte ik duidelijkheid te krijgen maar die is niet zichtbaar (geen transacties). Ook het inchecken verliep moeizaam bij Arriva in Duiven (na 3 pogingen).Nu moet ik naar Arnhem om de kaart(en) uit te laten lezen. Kosten ca € 6,00 (2 retourtjes en 2 uren van mijn tijd. Bijkomend de gesprekskosten (15 minuten) om dit uitgelegd te krijgen. Kan dit niet eenvoudiger opgelost worden? Eerder had ik al een probleem bij de NS aangekaart dat bij ophalen bestelling OV chipautomaat er 2 keuzedagen tegelijk werden bijgeschreven op de OV chipkaart wat tot gevolg heeft dat ik na het gebruik van mijn keuzedag voor een reisje naar Arnhem bij inchecken de extra keuzedag kwijt ben. Dit probleem geld ook voor mijn partner.

Ik heb mijn studenten ov nu al een tijdje. Had er al tijd een eurotje of 15 op staan voor se zekerheid als ik in het weekend eens moest reizen. Want mijn ov is geldig door de weeks. Heb ik een keer in het weekend gereden met de bus is er geld af gegaan heb ik er nog 5+ euro op staan. Vanaf dit moment begint hij steeds te piepen als ik moet inchecken met de bus. Zegt hij dat ik te lage saldo heb. Ik zie mensen met -4 euro lopen en daar piept hij niet bij. Dit is heel vervelend, want ik word nu steeds weer terug geroepen door de buschauffeur en wilt hij dat ik ga betalen. Betaal al genoeg aan de overheid. Ga ik niet nog eens betalen als de pas opeens raar gaat doen, terwel het niet mijn schuld is dat hij opeens gaat piepen. M.V.G. E.Y. Edel

Volgens de NS moet je bij elke vervoerder in- en uitchecken als je gebruik maakt van een keuzedag op je OV-chipkaart. Dit dus gedaan en nu heeft Veolia de heen- en terugreis van mijn OV afgeschreven!? Hoe kan dit??

Volgens de NS doe ik iets verkeerds met het ophalen van een bestelling voor de voordeeluren 60+ keuzedagen bij de OV Chipautomaat. Zo kreeg ik 2 keuzedagen tegelijk op mijn OV chipkaart, 1 extra keuzedag voor de hele looptijd en een keuzedag voor de geldende periode, daar waar je bij de NS automaat kan kiezen. Nu ben ik 1 keuzedag kwijt omdat de termijn verlopen is zonder te reizen. Wat doe ik verkeerd? Krijg geen menu in beeld waarop ik een keuze kan maken. Heb al eerder gelezen dat iemand een bestelling ophaalde en er ongewenst een keuzedag op werd gezet. Structureel probleem?

Mijn advies: Keuzedagen UITSLUITEND ophalen bij een NS automaat. BESLIST GEEN bestellingen ophalen bij OV-terminal in bijv. supermarkt omdat je niets kunt kiezen en dan krijg je samen met bijv. restitutie "Uitcheck gemist" OOK je twee keuzedagen (lopende periode en extra keuzedag) op je kaart en dat wilde toch niet ? ZWAK punt in het systeem .... Ben nog in afwachting email wat NS gaat doen.

Is opgelost door NS met het verstrekken van 2 couponcodes. NS weet van dit probleem, maar het is hen nog niet gelukt dit verbeterd te krijgen. Daarom heb ik e.e.a. ook maar eens per email voorgelegd aan Translink en zij antwoordden, dat ik me maar in verbinding moest stellen met de fabrikant van de bij Jumbo geplaatste OV-automaat ! (?) Ik heb daarop geantwoord: Translink is toch verantwoordelijk in deze of heb ik het mis ? Wordt (misschien weer) vervolgd ...

Ik heb een OV-kaart met jaar abonnement waar ik dagelijks mee van Utrecht naar Amsterdam reis. Het is nu al 2 keer gebeurt dat er van deze kaart (waar geen geld op staat) ineens de prijs van een bus kaartje afgaat... hierdoor staat er een negatief saldo op en kan ik niet meer inchecken. De eerste keer (een aantal maanden terug) heb ik dit bij het GVU loket in Utrecht laten herstellen. Echter is het nu bij een Connection bus mis gegaan. (volgens de mensen van Qbuzz in Utrecht tenminste) en moet ik het bij een Connection loket laten herstellen. Maar in zowel Utrecht als Amsterdam is geen loket meer... Online is er ook niks mogelijk Dus ik zit nu met een abonnement dat ik niet kan gebruiken... Het is toch belachelijk dat alle verschillenden instanties je steeds naar elkaar doorverwijzen en je dus nergens word geholpen... Dit moet echt anders!

mijn zoon heeft het zelfde heeft een jaar abonnement voor de bus gaat elke dag op en neer van Heerenveen -Drachten en het is nu 3x gebeurt tijdens inchecken dat ie volgens het kastje in de bus in Leeuwarden incheckt wat inhoudt negatief saldo op de OV chipkaart en ik kan het dat bedrag maar dokken anders kan mijn zoon niet meer met de bus een dure jaar abonnement en door dat het kastje in de bus gaat het verkeerd en volgens Qbuzz moet ik bij Ov chipkaart zijn , want dan krijg ik te horen dat het abonnement voor de bus los staat van OV chipkaart en dus bij hun de gemaakte kosten kan terug halen en zo blijf je aan de gang leuk die OV kaart en dan denk ik van wie is dat incheck kastje van Qbuzz of OV Chipkaart ????

ik heb 1feb abbo gezet van 2zones vandaag chek ik in en chek ik uit staat er opeens - 0,95 ???

Ik ging vandaag nog in en uit checkken er was helemaal geen probleem en opeens leest het apparaat mijn ov kaart niet meer dus wat moet ik doen ?

Bij de palen van Arriva krijgt mijn studenten ov steeds de melding leesfout. Soms pakt die hem helemaal niet en sta ik heel lang te wachten/proberen. Ik mis hierdoor soms niet alleen mijn trein maar veroorzaak ook lange rijen bij het uitchekken. Bij de palen van NS heb ik nergens problemen mee en gaat het in een keer goed. Ik heb mijn pas al schoon gemaak maar het probleem lost zich niet op. Wat moet ik doen???

OM 19 JUNI IK HEB IN EN UIT CHEKKEN MET ARRIVA APARAT.

Sinds de regio Utrecht is geswitched van vervoerder (eerst Connexxion, nu Qbuzz) heb ik problemen met in en uitchecken bij Connexxion. Vaak kan ik inchecken maar niet uitchecken en moet dan weer mijn geld terug vragen. Vaak meerdere keren per week. Vanochtend zowaar kunnen in- en uitchecken bij Connexxion maar vanmiddag werd mijn kaart helemaal niet gelezen. Schoonmaken van de kaart helpt niet.

Een OV-chipkaart kan maximaal 12 reisproducten bevatten. Bij mij op de kaart staan 3 geldige reisproducten t.w. Reizen op saldo NS vol tarief, Dal Voordeel NS, 65+ Rotterdam nieuw RET. Naast deze 3 staan er een aantal reeds gebruikte producten op zoals keuzedagen NS en oude Arriva maand abonnementen. Nou doet het volgende probleem zich voor. Wanneer er een 13e product wordt geladen, wordt het oudste product verwijderd ZONDER naar de eventuele geldigheidheid van dat product te kijken. Je voelt de bui al hangen. Het oudste product in mijn geval was het Dal Voordeel NS jaarabonnement wat nog wel geldig was. Ik moest dus om te kunnen reizen met NS zorgen voor 20 euro saldo i.p.v. 10 euro wat bij dit abonnement hoort en reisde vervolgens op VOL tarief. De reactie van OV-chipkaart.nl was: U moet uw ov-chipkaart laten checken bij een servicebalie op verlopen abonnementen en deze dan laten verwijderen. Geloof me ik ben bij de servicebalie van zowel de NS als de RET geweest en deze kunnen er geen producten af halen, zo werd mij door beide servicebalies verteld. Ik vind dat men dit probleem niet op de klant kan afwentelen door te zeggen dat je regelmatig moet checken of je niet teveel producten op je kaart hebt staan. Het zou toch zo moeten zijn dat Translink zijn software aanpast zodat er b.v. meer producten op een kaart kunnen of dat bij het verwijderen van het oudste product OOK naar de GELDIGHEID wordt gekeken.

Er is een ovchipkaart opgeladen in Amersfoort, er is 20 euro van mijn rekening gehaald. Maar mijn kaart is niet opgeladen en ben niet in A'foort geweest. Rarara.

Ik wilde een keuzedag op mijn kaart en die van mijn vrouw zetten. Ik kreeg de melding; Kaart nog niet gelezen. De kaart van mijn vrouw is nog niet gebruikt, ik heb er al mee gereisd.

Inbetween Delft Noord and Anthony Fokkersingel my chipknip card took 11 euros on one and 14 euros on the other. Where shall I go to get my money back?

Wilde inchecken op Amsterdam echter er werd 20 euro afgeboekt, bleek dat je alleen kon uitchecken, later bij de incheck opnieuw geprobeerd. Vreemd dat het systeem dat niet constateert, hoe krijg ik mijn 20 euro weer terug !@#$%$

Op 7 januari 2016 ingecheckt in Heemskerk om 11.07 uur en wil dus uitchecken in Alkmaar om 11.41 uur en ren naar het ROC en check daarna weer in om naar huis te gaan om 16.48 uur vanuit Alkmaar naar Heemskerk. Dit is de normale bezigheid als het met de apparatuur goed gaat. Maar ik zie dat ik om 11.41 in Alkmaar niet heb uitgecheckt maar heb ingecheckt en ook het uitchecken in Heemskerk wordt niet verwerkt, terwijl ik wel de piep heb gehoord met dit noodweer. Dit retourtje Heemskerk-Alkmaar heeft mij € 40,00 gekost i.p.v. € 8,20 Ik ga ervan uit dat ik het te veel,dat is afgeschreven, teruggestort krijg op mijn rekening NL46ABNA0835047415 Ik dank u voor de medewerking. J. F. Wagner

Vanmorgen met Arriva en RET gereisd. Braaf uitgecheckt bij Arriva en ingecheckt RET= overgestapt. Bij uitchecken RET wordt volledig tarief berekend incluis opstaptarief. Waarom wordt overstap niet herkend

Wie maakt er dan ook vrijwillig gebruik van een martelwerktuig... Nog veel OV plezier toegewenst ♥ hahaah

Vandaag heb ik in totaal 40 euro op mijn pas gezet en er stond nog 15 op. De reis die ik heb gemaakt is in totaal 13 euro retour. Maar er staat nu nog 20 euro op! wat ik wel erg raar vind. Bij wie kan ik deze klacht kwijt of waar kunnen ze dit na gaan ??

Klopt dat probleem heb ik ook. De prijs is bijv 19 euro en ik moest 30 euro uitgeven om die reis te kunnen maken en in te checken. ..

Dat is mij idd ook al drie keer gebeurt. Je laad een bedrag van 20 euro. Checked op de normale manier in, poortje geeft ook aan dat je bent ingechecked. Op plaats van bestemming check je uit en de hele 20 euro is verdwenen. Dan krijg je vervolgens te horen dat je nooit bent ingechecked. Meneer u moet wel goed opletten dat u inchecked!! en dat dan drie keer, drie keer achter je geld aan!!, van mij mag alles geschrapt worden, waardeloos systeem!! Maar u pas werkt goed meneer daar kan het niet aan liggen....

Afgelopen week was er een treinstel gestrand bij Baarn. Reizigers die uit de richting Zwolle naar Utrecht reizen konden via Hilversum omreizen. Op station Hilversum moet je poortje uitchecken en weer poortje inchecken om op perron 1 de sprinter naar Utrecht te nemen. Gevolg: 1 reis van vertrekstation naar Hilversum én een reis van Hilversum naar Utrecht afgeschreven. Ca. €4,- extra betaald voor een omleiding waar niemand om gevraagd heeft! Hoe krijg ik dit geld terug, naast de gebruikelijke vergoeding voor vertraging?

Ik wilde bij een NS paaltje het saldo van mijn persoonlijke ovkaart checken omdat deze dezelfde dag zou verlopen. Ik kreeg de melding onbruikbare kaart. Achteraf blijkt wel 2 x 10 euro van mijn rekening te zijn afgeschreven wat ik vervolgens door mijn bank heb terug laten boeken. Daarna gebeld met OV klantenservice die mij niet echt klantvriendelijk te woord hebben gestaan en dreigen zelfs met incassokosten.

Bij de arriva bus krijgt mijn ov steeds de melding leesfout. of Ik kreeg de melding; Kaart nog niet gelezen. k heb mijn pas al schoon gemaak maar het probleem lost zich niet op. Wat moet ik doen??? Mijn ovchip is nieuw, ik heb het 2 maanden geleden gekocht. lijn 97 leeuwarden

Nu zie ik bij elk individueel een klacht of opmerking staan waar tussen twee haakjes ' niet gecontroleerd ' staat, wil dit betekenen dat de ns medewerkers van de deze site de vragen en opmerkingen helemaal niet lezen en je gewoon aan je lot overgelaten word met je vragen?

Beste mensen van de NS, Op vrijdag 10 July jl heb ik in Boxtel ingecheckt rond 15.00 uur en in Roosendaal uitgecheckt met mijn DALkorting kaart 3528 0234 3535 0896.. In Roosendaal ontving ik echter helaas geen 40% korting. Dit is vreemd want mijn DAL kortingskaart is actief... Graag opheldering en correctie. MVG, Johannes Somers

Ik heb geen meer korting.

Gaat niet zo makkelijk als je zou denken. Het fotovakje kun je groter en kleiner maken, maar draaien is niet mogelijk. Echt waardeloos en niet meer van deze tijd. Wil je de OV chipkaart via een formulier aanvragen dan wordt er EUR3,- administratiekosten in rekening gebracht. Onacceptabel !!!

Mijn kaart verloopt bijna krijg ik eerst een vernieuwbericht om foto in te scannen die niet werkt, moet ik ook nog de nieuwe kaart kopen(7,50) terwijl ik geabonneerd ben op Dal-uren. Ik vind dit nogal raar dat je kaart verloopt en je dan weer 7,50 wordt afgetroggeld.

Ieder jaar weer hetzelfde liedje. Mijn ovchipkaart bewaar ik altijd netjes in mijn portemonnee, desondanks is hij elk zomer weer defect. Wat ik zo flauw vindt is, dat ik dan een nieuwe kaart aanvraag en daar 11 euro voor moet betalen. En daarbij komt dat ik tussentijds ook wil reizen, dus moet ik een anonieme ov-chipkaart erbij kopen van 7,50. Ik snap dat niet alles gratis is, maar ik maak gebruik van jullie service en dat kan alleen als ik deze kaart heb. Als de ov-chipkaart nu eens 5 jaar meeging, maar ik moet elk jaar weer een nieuwe aanschaffen, omdat de chip niet meer werkt. En mijn pasje ziet er verder netjes uit, ik ga er netjes mee om bedoel ik ermee te zeggen.

Uit alle problemen die er rondom de OV-kaart bestaan wordt 1 ding duidelijk........ Het systeem werkt niet zoals het zou moeten en zal ook nooit goed kunnen werken. Om die reden lijkt mij dat het systeem weg moet en de strippenkaart opnieuw moet worden ingevoerd..........dat systeem was simpeler en inzichtelijker, nooit problemen mee gehad.......

Dit jaar heb ik voor het eerst een OV-chipkaart voor mijn studie en het studentenOV zou ingaan op 1 september 2015, echter ik moest nog steeds betalen voor de bus op 1 september (ookal heb ik een weekabbonement). Kan ik dit geld terugvragen en hoe??

30 juli alvast saldo (40) besteld om tijd later op pas te zetten. Ga naar apparaat, melding dat er geen bestellingen zijn om op te halen.Uiteraard op ov-chipkaart.nl hier ook niets over terug te vinden.

Heb blijkbaar een oude kortingskaart constructie waarbij in de maand augustus op mijn declaraties steeds korting word weergegeven. Echter word deze niet toegepast en hele bedrag omdat er tijdens de spits gereisd word afgeschreven. Medewerker beweerd dat je dan gewoon met korting gereisd hebt. Echter moet deze bij mijn baas declareren en zie gewoon aan het overgemaakt bedrag dat er meer op de ov is gezet dan terug te vinden is op de declaraties. Ook bij het vergeten in te checken en het terug laten storten van de het bedrag. Kies je het verkeerd bedrag en je laat je het terug storten op de bank. Klopt gewoon weer het bedrag niet en zie je op ov uitdraaien dat je met korting gereisd hebt. Ondanks dat je het volle tarief hebt betaald. Echt heel vervelend want kan dat het gemiste bedrag gewoon zelf betalen. Verdien helaas niet genoeg bij mijn werkgever die aangeeft het belasting technisch nodig te hebben. Daarmee doelend op een juiste ov reisverklaring. Zeer vermoeiend als je een medewerker aan de lijn krijgt die je aangeeft dat het niet meer als achterdocht is ? Aangeeft we hebben er lang genoeg over gepraat en de verbinding verbreekt. Hij was wel zo netjes aan te geven een noties te maken van het kiezen van het verkeerde terug gestorte restitutie bedrag. Maar eerlijk genoeg is om te zeggen daar doen ze niets mee. Dan spreek ik over de NS die het blijkbaar ook moeilijk vind om brieven in te lezen. Tot 2 keer toe verkeerde bedragen op een afschrift zet. Verder geen directe klachten ingang heeft als je er telefonisch niet uitkomt met de zombies die ze in dienst hebben....

Op donderdag 50 Euro op mijn OVchipkaart erbij gezet. Een busritje naar het station gemaakt. Correct in- en uitgecheckt. Daarna een keuzedag geladen (ik ben 67) en de trein naar Amsterdam gepakt. Correct ingecheckt en uitgecheckt. Bij de terugreis met de trein waren er wat problemen in Amsterdam. Alle poortjes stonden open en bij de eerste poort kreeg ik de mededeling dat ik niet was ingecheckt. Iemand van NS gevraagd en bij een andere poortje lukte het inchecken wel. Bij aankomst weer correct uitgechekt. Daarna de bus gepakt en ingecheckt. Bij het uitchekken werd mijn kaart echter niet gelezen. Zowel aan de achterkant van de bus als aan de voorkant.Ik ben toen naar een oplaadpunt gegaan om mijn kaart te lezen, Ook hier werd mijn kaart niet gelezen, terwijl er toch ruim 50 Euro op moet staan.

Ik heb sinds augustus een persoonlijke ov-chipkaart, die ik voornamelijk gebruik voor de trein (ik ben student). Afgelopen week is mijn Studentenov ingegaan, en sindsdien gaat het in- en uitchecken bij de bus ontzettend traag. De scanner reageert simpelweg niet op mijn kaart en doet het pas na minstens vijf minuten proberen. Inchecken bij de trein gaat prima. Enig idee waar dit aan ligt en hoe ik dit kan oplossen? Groet

Moet nog geld terug krijgen zo gied is ov niet je wordt gewoon genaaid gewoon weer kaart automaten omsat er palen zijn die je uitcheck incheck maken niemand weet dat je 100 seconden moet wachten totdat je het opnieuw uit kan checken nee hoor geef mij maar gewoon kaartje kopen kut ov verplicht 20 euro op je pas hebben moeten staan toewel je reis maar €6.50 kost kan het geneees meer betalen bijna vindt het schandalig maar ja ach als je geld toegeeft kan alles maar als je geld terug moet krijgen duurt het 10 werdafen die al voorbij zijn en nog niet terug gestort heb noet je bellen krijg je een keuze menu waar je u tegen zegt is dan ook ben er altijd al tegen geweest tegen dat helle ov gebeuren en klant vriendelijk zijn ze ook niet meer want het is niet meer klant gericht maar een lopende geld bank

Reactie toevoegen

CAPTCHA

Deze vraag wordt gebruikt om spam inzendingen te vermijden.